Marketingowa porażka Spójni Stargard

Na wstępie przyznam się że nie jestem bogiem social media i marketingu, ale prowadziłem i nadal prowadzę kilka fanpejdży, kanałów na YT i innych środków przekazu do fanów/ klientów. I myślę że spokojnie mogę wypowiedzieć się na ten temat.

Problem który chcę poruszyć w tym poście to jakość contentu „tworzonego” przez klub sportowy Spójnia Stargard.

Zacznijmy od prostej hipotezy:

„Czy słabszy sezon klubu musi równać się słabej jakości materiałów związanych z klubem?”

Moja odpowiedź brzmi – Nie.  To że klub tymczasowo osiąga słabe wyniki i/lub ma gorszy sezon nie oznacza że od strony marketingowej nie może być na wysokim poziomie.

Rzucając przykład z wyższej półki: Los Angeles Lakers – sezon 2015/16. Są oni na ostatnim miejscu w zachodniej konferencji NBA, a patrząc na całą ligę NBA są na 29 miejscu (na 30 drużyn).

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.17.11

Patrząc natomiast na średnią liczbę kibiców na ich meczu są na 11 miejscu w lidze. Bardzo dobra lokata która na pewno przekłada się na zyski klubowi z Los Angeles.

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.16.34

Liczba ich fanów na Facebooku jest największa spośród wszystkich klubów w NBA. 3 miliony więcej fanów od drużyny w której niegdyś grał Michael Jordan.

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.16.46

Wracając do naszego klubu ze Stargardu. Odważnie porównując – Spójnia tak samo jak klub z LA kiedyś świętowała duże sukcesy w ekstraklasie. I tak samo znajduje się teraz w dołku.


Co mi się nie podoba w marketingu Spójni?

Zacznijmy od strony internetowej: http://spojniastargard.com

Na początek w oczy rzuca nam się ogromy slider który nic dobrego dla designu tej strony nie robi. Szczególnie w połączeniu ze zdjęciami które nijak są do niego dopasowane. Przykładowo:

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.32.19 10576309_1142098845830891_1219974195_o

Zasłonięte twarze zawodników albo ogromne pachy mówią same za siebie. A można było to zrobić lepiej i wcale nie byłoby to takie trudne – za przykład posłuży mi strona drużyny z Prudnika:

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.39.49

Która strona jest schludniejsza? Spójnia w tej kategorii wygląda gorzej niż niektóre kluby 2 ligowe.


FB Spójni jak to fanpejdż. Nic wielkiego tam się nie dzieje. Od czasu do czasu wlecą jakieś aktualności. Osobiście brakuje mi więcej małych ale miłych dla oka rzeczy jak np. „Nagroda” dla zawodnika spotkania w postaci jakiejś schludnej grafiki. Przykładowo :

Chwilkę po meczu taki obrazek na pewno przykuł by na chwilę uwagę kibiców i mógłby zwiększyć ich przywiązanie do klubu. Z takim klubem mogliby się utożsamiać.

Utożsamianie się  z klubem w połączeniu z oficjalnym sklepem zespołu z np. koszulkami, szalikami etc. mógłby zwiększyć przychody klubu. Przykład:

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.50.57

Kończąc zażalenia na temat FB – brakuje mi czasem trochę lżejszego, młodzieżowego języka. Bo przecież młodzieży jest tutaj najwięcej. Ale to już malutki problem.


I na koniec totalny (jak dla mnie) HIT. Reklamowany przez Spójnię – „SPÓJNIA TV”

„SPÓJNIA TV na oficjalnej stronie KS Spójni Stargard zainspirowany został przez Damiana Pawlaka przy współudziale Grzegorza Szostakiewicza i naszej, administratorów strony.”

Brzmi jak pomysł na coś ciekawego! Co mogłoby się znaleźć na takim kanale? Wywiady z zawodnikami? Spójnia od kulis? Może w zrealizowane w ciekawy sposób skróty z meczu?

Nic z tego. Znalazłem tam to:

Zrzut ekranu 2016-03-08 o 23.09.17

A jak nie wierzycie, to sami spójrzcie 🙂 – http://spojniastargard.com/?page_id=8386

 Kacper

P.S.

Nie jestem wrogiem tego klubu, wręcz przeciwnie Kocham Spójnię jestem związany z tym klubem od 10 lat. Tylko smutno mi jak patrzę w jakim kierunku zmierza ten klub…

 

This entry was posted in Kacper